Skip links

Nu er det jingletid igen

Du hører tonerne fra en jingle, du har hørt tusinde gange før.

Du genkender brandet med det samme. Det er en radioreklame for Føtex.

Men det, du bider allermest mærke i, er at stemmen er den samme, som du altid har hørt tale om de gode tilbud, der er i Føtex.

Egentlig er du ligeglad med tilbud i Føtex, for der kommer jo nye tilbud hele tiden. Men den her stemme taler lige ind i hjertet på dig og gør dig varm og købelysten. Nu har du pludselig lyst til en shoppetur og I skal have god aftensmad i aften.

Det er sådan en voice over fungerer.

Det er ikke ligegyldigt hvem du vælger til at lave din voice over til din jingle eller reklame. Og som nævnt i tidligere blogindlæg, så er det heller ikke ”bare lige” at AI kan tage over. Der skal lægges sjæl i.

Mennesker lytter til oprigtighed. Og hvis der er oprigtighed i stemmen, så er den langt mere overbevisende end et autogenereret og rutinepræget oplæst manuskript.

 

Oprigtighed og selvsikkerhed gør mennesker trygge og tryghed giver loyale kunder. Derfor skal du altid se dig om efter en voice over eller speaker med god tonalitet og flydende udtale af manuskriptet, så det ikke lyder som om det er et manuskript.

 

Særligt ved højtiderne kan der være ekstra mange tilbud at forholde sig til og dermed endnu flere stemmer i reklamerne. Men det er netop der, hvor en unik stemme, som er genkendelig for lytterne, dine kunder, skiller sig ud.

 

Troværdighed i stemmen

Jeg bruger mange forskellige typer stemmer, som gør at jeg skiller mig ud fra mængden.

  • En varm, let forførende stemme, som taler om rejser, så du får vildt meget lyst til at tage af sted med det samme.
  • En troværdig stemme, der taler om dine forsikringer, så du føler dig hørt og set af din forsikringsmand uden at have mødt vedkommende. Også selvom stemmen i reklamen er min kvindelige stemme og din forsikringsmand er en mand.
  • Eller stemmen, der nyder roen i bilen i bilreklamen på TV, hvor du bliver ført med rundt i manegen og drejer hovedet efter bilen, når du ser den kører ud af billedet.

 

Der er mange muligheder for hvordan jeg kan tilpasse min stemme til lige netop den reklame der skal produceres. Mine mange års erfaring med voice over og skuespil gør mig også til en oplagt kandidat for den jingle eller reklame du vil producere.

Lyt gerne til de mange voice over eksempler jeg har lagt på siden og ræk ud til mig så vi kan starte et samarbejde op.

Leave a comment