Skip links

TV-speak: Hvad skal du kigge efter?

Derfor skal din reklamefilm på TV med en god stemme og et godt budskab.

Forleden dag, kom min søn hjem og fortalte, at han havde om reklamer i dansk. De skulle finde en reklamefilm for Coca Cola. Han spurgte mig, ‘mor har du ikke lagt stemme til Coca Cola engang? ‘

Jo det har jeg flere gange. Min føste TV-reklame som voiceover var for Coca-Cola, der skulle brande en film med speak. Det va/https://millespeak.dk/tv-reklamer/r en lang film. Den handlede om mennekser, der tog stilling og gik imod strømmen. Jeg husker hele filmen. En pige der står på et museum, og kigger på en sort firkant og siger ‘øhhh hvad så, en sort firkant’? En dreng, der rydder op i. bar overkrop efter en fest og en afmelding, som jeg nærmest skreg ud til sidst,  ‘til alle jer, der får det bedste ud af livet’ 

Det er det, reklamer kan. Det er det, du kan bruge et TV-speak til. At printe følelser og brands direkte ind i forbrugeren. Jeg husker den stadig. Og jeg kan godt afsløre, at jeg har lagt stemme til en milliard TV-reklamer siden. Nogen husker jeg. Andre ikke.

Måske husker jeg også Coca Cola reklamen, fordi det var mit første speak til TV. Men jeg husker den især for dens fede tekst, dens frækhed, dens positive budskab, for dem der gør noget godt i verden, for dem der ikke går samme veje, som de fleste gør. OG ja for dem, der vil have det bedste ud af livet.

Og det er altså 15 år siden nu. 15 år. Og følelsen sidder stadig i mig.

TV-speak til biografklub Danmark

For et par uger siden, speakede jeg for biografklub Danmark. De skulle lave 3 reklamefim med TV-speak om deres fede biografklub online, som du kan blive medlem af. De valgte mig, fordi de også gerne vil tale til et yngre publikum. Min stemme trods min alder og erfaring kan lyde meget ung, og jeg bliver ofte valgt, fordi jeg kan lave et knæk på stemmen, som lyder godt på et TV-speak, fordi det får lytteren til at lytte.

Jeg skrev til dem, efter de var gået i luften med deres film, for at høre hvordan det var gået med nye medlemmer. ‘Det væltede ind’, skrev de. Og det forstår jeg godt. For filmene var sjove, speaken var god og gennemarbejdet, og det bliver også en af de TV-speak jeg (Og kunderne) husker, fordi teksten og billederne spillede så fint sammen. De havde valgt at bruge, klip fra nogle af de nye film man kunne se på biografklub Danmarks side, og jeg svarede så for eksempel karakteren Bamse, som sagde ‘Halv pris, har du tabt sutten? ‘ Neeej den er god nok. Det er halv pris.’ lyder mit speak i slutningen.

Du kan se dem under reklamespeak.

Så det betyder noget, hvilken speaker du vælger, det betyder noget hvad dit budskab er, det betyder noget at teksten er rammende for din målgruppe og det betyde noget, at det er godt produceret. For gør du det, så vil dine reklamefilm blive husket i lang tid fremover.

Det er derfor at speak til TV, musik og de rette billeder kan skabe så mange følelser og brande dit produkt langt ind i hukommelsen og fremtiden.

 

 

Leave a comment